Selasa, 14 Julai 2009

#4- Kutukan Keempat - I Raba U, U Raba I


JomHeboh?
Karnival Era?
Gegak Astro?

KutukBina percaya semua orang pernah dengar tentang segala macam mak nenek acara yang dilangsungkan yang berbaur MAKSIAT macam yang di atas tu kan?

Berduyun-duyun pulak tu berok-berok baik jantan mahupun berok betina yang berkobar-kobar turun untuk meraikan acara sundal tu.

Engkorang tak setuju dengan KutukBina?
KutukBina tau, engkorang kata, "Alah acara macam JomHeboh tu kan lebih kepada acara karnival..."

Karnival engkorang kata?
ye la memang la kat acara-acara macam itu ada buat jualan, ada kutipan derma untuk anak yatim, palestin dan sebagainya lah..
tapi karnival haram jadah tu bertukar jadi pesta muda mudi bila time konsert !!

Yang jantan masing-masing tegak je batang sebab tangan tanpa segan silu dok menyapa "hai" pada bontot betina tu, dok menyapa"sihat ke" pada tetek betina ni pulak !!

Yang betina nya pulak, time bersesak-sesak macam tu lah mula puting tetek masing-masing mengeras !!!
Mana tidaknya, dah berbagai jenis kulit dan jari setan yang datang menyinggah menyapa "hai" dan "sihat ke".. BODOH PUNYA ORANG !

KutukBina pelik dengan masyarakat zaman sekarang, seolah-olah pergaulan bebas antara lelaki dengan pompuan sudah menjadi norma biasa dalam kehidupan.
Budaya PELUK N CIUM PIPI muah muah antara 2 jantina berok ni seolah-olah bukan isu yang besar.

Nanti, bila si berok betina dah kene rogol beramai-ramai dan ditujah oleh pelbagai saiz pedang berok jantan yang rata-ratanya Melayu yang hilang pedoman, mula lah nak menggelabah !!

Masa tu baru nak ingat pada keluarga, ada mak ayah
Mintak maaf la berok betina hoi.. engko9rang dah lobos, dah tak suci lagi
Dan lebih jijik, keLOBOSan engkorang tu, engkorang sendiri yang undang !!

Bak kata lirik dalam lagu Pak Pandir - "Ada Otak Pandai, Ada Akal Pakai, Ada Bijak Gadai !!!"

- KutukBina Kutuk Kau... Ada Sesiapa Terasa? Harap Membina -

3 ulasan:

Masviona berkata...

assalamualaikum kutukbina,

saya terima jemputan kutukbina utk menjenggah ke blog nih n rasanya saya dah baca semua n3 kutukbina

ok nasihat saya, saya nih bukanlah pndai sgt but rasanya tak salah jika kutukbina nak kritik sesapa pun coz itu pendapat n pandangan kutukbina (jika kutukbina nak kritik diri saya sendrik pun saya ok² saja coz saya tau saya bukan perfect mana)

TAPI suke lah saya nak ingatkan kutukbina sendrik jika kutukbina ingin mengutuk sesapa pun apalah salahnya kutukbina sendrik mengutuk n mengkritik ngan gaya bahasa yang berhemah bukan apa nanti dikata dek org seperti KETAM MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN NGAN BETUL tp ibu ketam sendrik berjalan sengget lebih kurang begitu ler kan

coz dr pemahaman saya asas n prinsip yg kutukbina pegang pada dasarnya baik tapi bila kutukbina pun mencaci n memberi gelaran yg kurang enak utk org yg dikiritik membuatkan saya n mungkin readers yg lain rasa mcm kurang respek ngan diri kutukbina sendrik n pada saya sendrik terasa mcm JIJIK lah nak baca ayat² kutuk bina nih....maaf saya katakan yg JUJUR n BENAR

huhuhu....saya sedar saya juga tdk sempurna namun saya ikhlas menegur apa yg saya rasa betul....sekian

uhukssss....harap komen pjng lebar nih dpt membina kutukbina juge...huhuhu

KutukBina berkata...

Terima kasih di atas komen nasihat.
KutukBina akan respond pada komen anda pada post yang akan datang.

Power Renjis berkata...

SOKONG BLOG KUTUK NI